Vyhledávání


Kontakt

Kníračka Fifinka a její lidé

E-mail: atos(zav)volny.cz

Játroví

09.01.2012 13:58

Naše kníračka Fifinka má dnes jeden rok! My si myslíme, že to snad ani není normální pes, ale svatý stvoření. Jinak by přece musela ve svým věku okusovat nohy od stolu, žužlat bačkory a nosit si do pelechu hnusnou štětku od záchodu. A to ona nedělá. Naopak způsobně leží v pelíšku, kojí kočku a dělá svým lidem klidnou společnost. A když má (jako správná kníračka) štěkat na sousedy, jen si bafne pod stříbřitý fousky.

Je fakt, že jejím osudem je „bejt za odměnu“, protože nahradila torpédo jacka russella Atose, o kterého jsme přišli při autonehodě. Fifka je na světě prostě proto, aby milovala všechny doma a nepáchala voloviny. Já jí to každý týden vracím při tréninku na překážkách, který vášnivě zbožňuje.

Děti už tři dny vymýšlí, jakou oslavu té naší krásce uspořádáme. Zatím jsme ve fázi „všechny z rodiny pozveme“ a „koupíme jí korále“, takže nevím jak se to nakonec vyvine. Určitě si ale pochutná na dobrotě, které jsem v záchvatu lásky ke štěnce upekla tři plechy. Recept na psí cukroví játroví není můj, je vyzkoušený lidmi ze Zvířetníku, což je bezva internetový spolek lidí, kteří se scházeli na Neviditelném psu a kam si chodím pro dobré slovo.

Játroví se dá připravit do zásoby, pokud chodíte s kapsou dobrot jako já a nebaví vás cpát psa buřtama nebo sýrem. Játroví má strukturu cereální tyčinky, nesmrdí, nematlá se a víte co v tom je. S játrovím v kapse jsem i na cvičáku dost atraktivní, takže fenka přestane lítat, přijde a hezky si sedne. Jestli nemáte psa, tak nevím k čemu by vám játroví bylo, ale třeba občas chodíte ke kočkařům nebo pejskařům na návštěvu. A ti pytlík sušených jater určitě ocení.

Recept na tři menší plechy játroví

  • kilo jater (já jsem koupila vepřová)
  • tři hrsti ovesných vloček
  • čtyři stroužky česneku. A to je všechno.

Játra, vločky a rozmačkaný česnek dáme do mixéru a rozmetáme. Je z toho taková šílená růžová šlehačka, ale nebojte, ono to vyčáchne a ztuhne. Nalejeme na pečící papír a pečeme deset minut v troubě. Po vychladnutí nakrájíme na kousky.

Tak holčičko moje chlupatá a fouskatá, všechno nejlepší!

Co máte pro psa v kapse vy?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.